Od sviju meleka u bosanskoj mitologiji jedino je melek Azrail zauzeo najmističnije mjesto zbog svoje uloge koju mu je dodijelio Allah a ona je da u smrtnom trenu vadi dušu iz čovjeka. Zbog takvog zadatka narod ga se istovremeno plaši ali i zbija šale, posebno starci, koji znaju komentarisati kako im “Allah još nije poslao telegram po Azrailu” pa zato ne umiru. Međutim, u narodu se vjeruje kako ni Azrailu zadatak da vadi dušu iz čovjeka nije jednostavan i lak jer prema bosanskom vjerovanju duša je oko svakog ljudskog zgloba omotana 99 puta.
Prema jednoj priči neki čovjek je saznao od poznatog faladžije kojeg će dana i u koliko sati umrijeti pa je uspaničen i željan života odlučio da će prevariti Azraila i tako izbjeći već zakazanu smrt. Kako mu je faladžija nagovijesti da će umrijeti tačno u podne on je na pola sata prije tog vremena uzjahao konja i brzim galopom se uputio ka planinama, daleko od svoje kuće vjerujući kako ga Azrail neće moći pronaći. Brzim galopom i sav uspaničen čovjek je tjerao svog konja da trči što brže kako bi bio daleko od svoje kuće kada sat otkuca da je podne. Jurio je i jurio stalno okrećući glavu unazad kako bi se uvjerio da je odmakao daleko od kuće. I baš u tom trenutku nepažnje konj mu udari nogom u veliki kamen, saplete se i pade zajedno sa njim niz provaliju. Od toga pada čovjek umrije.
Ova priča je možda najbolji primjer klasičnog fatalizma koji je oduvijek prisutan među bosanskim narodom. Početak i kraj života su određeni Allahovom voljom i niko je ne može izbjeći. Zbog toga narod vjeruje kako je Azrail najinteligentniji od sviju meleka jer njega niko ne može prevariti. U narodu se isto tako vjeruje kako se Azrail može nekom pojaviti u snovima, u liku bijelog konja. Zato se onom ko sanja bijelog konja kaže da je vidio meleka Azraila koji mu se pojavio kao glasnik smrti neke bliske osobe.
Zanimljivo je kazati kako prema bosanskom vjerovanju život i smrt počinju te završavaju sa učešćem meleka. Naime, dijete prije nego što će se roditi od meleka dobije senet – potvrdu kako kada se rodi nikada neće umrijeti, kako bi ga time ohrabrili da iziđe iz majčine utrobe. No, čim počne izlaziti meleci mu iz ruke otmu senet pa se zbog toga vjeruje da svako dijete plače kada se pojavi na svijet.
Prema jednoj priči neki čovjek je saznao od poznatog faladžije kojeg će dana i u koliko sati umrijeti pa je uspaničen i željan života odlučio da će prevariti Azraila i tako izbjeći već zakazanu smrt. Kako mu je faladžija nagovijesti da će umrijeti tačno u podne on je na pola sata prije tog vremena uzjahao konja i brzim galopom se uputio ka planinama, daleko od svoje kuće vjerujući kako ga Azrail neće moći pronaći. Brzim galopom i sav uspaničen čovjek je tjerao svog konja da trči što brže kako bi bio daleko od svoje kuće kada sat otkuca da je podne. Jurio je i jurio stalno okrećući glavu unazad kako bi se uvjerio da je odmakao daleko od kuće. I baš u tom trenutku nepažnje konj mu udari nogom u veliki kamen, saplete se i pade zajedno sa njim niz provaliju. Od toga pada čovjek umrije.
Ova priča je možda najbolji primjer klasičnog fatalizma koji je oduvijek prisutan među bosanskim narodom. Početak i kraj života su određeni Allahovom voljom i niko je ne može izbjeći. Zbog toga narod vjeruje kako je Azrail najinteligentniji od sviju meleka jer njega niko ne može prevariti. U narodu se isto tako vjeruje kako se Azrail može nekom pojaviti u snovima, u liku bijelog konja. Zato se onom ko sanja bijelog konja kaže da je vidio meleka Azraila koji mu se pojavio kao glasnik smrti neke bliske osobe.
Zanimljivo je kazati kako prema bosanskom vjerovanju život i smrt počinju te završavaju sa učešćem meleka. Naime, dijete prije nego što će se roditi od meleka dobije senet – potvrdu kako kada se rodi nikada neće umrijeti, kako bi ga time ohrabrili da iziđe iz majčine utrobe. No, čim počne izlaziti meleci mu iz ruke otmu senet pa se zbog toga vjeruje da svako dijete plače kada se pojavi na svijet.