Kad žena ima menstrualni ciklus, ona kaže ovu formulu:
Mužu moj, došao je penis tvoj da uđe u vaginu moju.
Ali zabranjuje crveni kralj moj,
crveni je glavić tvoj a crven je kralj moj,
a sretan je opet crveni glavić tvoj.
Evo dajem ti crvenog kralja mog za sreću tvoju!
Onda muž ugura svoj penis u njenu krvavu vaginu i izvadi ga van, onda se vjerovalo da će ga pratiti sreća kamo god da krene.
Ako voćke ne rode, onda žena koja osim svog muža nije imala drugog muškarca, opere vaginu dok joj traje menstrualni ciklus, pa tom vodom zalije voćke i govori:
Evo došao je cvit, da procvatete za cili svit!
Kako ja ne mogla biti brez mog cvita,
tako vi ne mogle biti brez ploda!
Magijska moć posebno se pridavala činu defloracije odnosno krvi koja bi se tada pojavila iz vagine. Kada bi muškarac obavio snošaj sa djevicom na tvrdoj zemlji, on bi rekao formulu:
Kako god je ova zemlja, na kojoj smo vodili ljubav tvrda,
tako i meni sreća tvrda bila,
niko mi ne mogao nauditi!
Onda ako mora ići na suđenje, vjeruje se, sudac ga neće moći osuditi tojest odrediti mu kaznu.
I sama moć vagine djelila se prema tome da li je žena djevica, spolno aktivna, udana, ili razvedena, udovica odnosno koja ne prakticira seks. Određena apotropejska moć od davnina se pridavala ženama za koje se mislilo da nisu spolno aktivne poput udovica ili razvedenih žena. U slučaju da u nekoj familiji umiru djeca, trudna žena bi gledala da prije poroda sakupi od devet udovica po jednu krpicu i od toga sašije djetetu košulju. Time mu je osiguravala zaštitu od smrti. Slično tome, najboljom stravarkom koja liječi od zla često se smatrala ona koja je razvedena, vjerovatno zbog aludiranja na to da je prekinula spolnu povezanost sa muškarcem.
Nakon što rodi, narednih 40 dana, ženi je bilo zabranjeno da ima spolni odnos, što se može dovesti u vezu sa tabuom Velike Majke, jer se vjeruje kako je žena u tom periodu jednom nogom u grobu (pojam zemlje odnosno Velike Majke) i u fazi je oporavka i regeneracije te se ne smije izlagati energiji koju proizvodi koitus. No, nakon toga, žena ponovo postaje nositelj seksualne moći koju koristi za nastavak reprodukcije. U podsticanju plodnosti žena se poziva na vaginu kroz magijsku formulu, na primjer, dok sije grah ona ponavlja:
Ohmarci k'o ohanjci,
kuh'o se k'o repa,
bio sladak k'o moja vagina!
Žena u braku tojest žena koja je seksualno aktivna, pak, akumulira najviše energije plodnosti te je u maksimalnoj mjeri koristi za sve ono što prethodi stvaranju ploda. Pojam vagine je najčešći u ljubavnoj magiji, kada žene stavljaju ili brišu po vagini kocke šećera i stavljaju ih mužu u kahvu. Za ženu se tvrdi u bosanskoj magiji da posjeduje dvije vrste krvi; prva ima moć da zaludi određenog muškarca a druga da zauzda njegovu narav i bijes. Vrlo jaka snaga se krije u menstrualnoj krvi i njena čarobnost se temelji na broju 40.
Od pojedinih informatorica starije životne dobi čuo sam kako su žene u prošlosti uvijek forsirale da se idu prve okupati nakon spolnog snošaja, a tek nakon nje muž. Čim bi se istuširale, izlile bi prljavu vodu iz banje i okrenule je naopako, izgovarajući magijsku formulu. Muž kada bi došao da se okupa okrenuo bi banju i tada bi ga navodno, „pogodila“ čarolija kojom bi žena htjela steći dominaciju nad njim. Isto tako, u namjeri da čvrsto veže muža za sebe supruga pod bračni ležaj, tačno na sredinu gdje su im smješteni spolni organi kada leže, postavi devet kocki šećera. Na svakoj od njih prethodno je kapnula po tri kapi krvi i izgovorila magijsku formulu. Te noći njen je zadatak da vodi ljubav sa mužem a od sutra da mu te kocke šećera stavlja u kahvu ili neko drugo piće.
Osim navedenog iskorištavanje energije koja nastaje usljed spolnog čina vrlo je poznato u drugim oblicima bosanske magije, posebno onoj koju nazivamo bijela magija. Kada želi muža odvratiti od alkohola supruga uzme šaku zemlje ispod ćuprije, zamota je u krpu i stavi ispod bračnog ležaja. Zatim treba da vodi ljubav sa njim a ujutro izvadi zemlju ispod kreveta i kroz naredni period daje mu po malo te zemlje u jelo ili razmuti u piću.
Ako se muž priprema na odlazak na važan put onda on vodi ljubav sa suprugom te na kraju kaže:
Kako je tebi, ženo, sladak ovaj snošaj,
tako tebe i mene slatka sreća pratila!
Zatim skine kaput i njime pokrije njenu vaginu govoreći:
Evo tebi stari kaput a ja idem sa srećom na put!
Potom ženi tri puta po malo gurne penis u anus.
Sperma proistekla nakon spolnog čina, posebno ona pomiješana sa vaginalnim sokom, predstavlja seksualni sakrament čija je moć u tome da ukoliko se apsorbira na krpu može kasnije poslužiti u pojedinim magijskim ritualima.